F r a k t f r i t t / 1- 3 d g r L e v e r a n s t i d

Om oss

När du handlar i vår E-butik

Handel24. 

Samtliga varor under rubriken är nya. Pinsbutiken samt Samlarsaker är begagnade men av hög kvalité.

Pinsbutiken

Här kommer vi att sälja begagnade pins. Nya pins nämns i beskrivningen.

Samlarsaker      

Vi kommer att sälja lite olika kategorier av begagnade varor. Samlarsaker är det vi riktar in oss på nu i början. Välkomna!.

Varan säljs i befintligt skick och endast det som syns på bilderna ingår om ej annat anges. Vi värderar samtliga varor och ger dom en beskrivning av skicket.

Defekter: 

Skulle en vara säljas med en defekt som gör att någon detalj skiljer sig från det förväntade skicket, beskrivs detta tydligt i annonsen tillsammans med skick beskrivningen och är inte giltig anledning till en reklamation.

Betalning: 

Betalning  sker med kort (Paypal) eller swish manuellt. Efter avslutad auktion ska varan betalas omgående, dock senast inom 1 dag i annat fall tas beställningen bort.

Samfrakt: 

Vi samfraktar gärna alla köp. När det gäller Lp och singel skivor Vinyl, så går vi efter Postnords prislista.Skicka gärna ett mejl om vilka ni önskar. I varje objekt ingår frakt.

Vi räknar om fraktavgiften om ni önskar köpa flera varor. Enligt Postnords prislista. Varje emballage för singelskivor får det plats 3 st., och för Lp skivor rymmer det 10 st.

Leverans: 

Varan skickas väl förpackad och emballerad så fort betalningen är registrerad hos oss.

  • Våra normala leveranstider är 1-2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
  • Vi levererar endast inom Sverige.
  • I samtliga objekt ingår frakt.

Om Handel24.se

Företaget har sitt säte i Jönköping. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Falskbeställningar

Det händer att vi ibland råkar ut för falskbeställningar. Med en falskbeställning avses en beställning i någon annans persons namn, utan dennes medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäls av handel24.se. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar. Handel24.se förbehåller sig rätten att häva en beställning/köp om bedrägeri misstänks.

3. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  • Beställare hos handel24.se måste vara minst 18 år fyllda.Vid beställning behöver vi fullständigt namn, adress, telefonnummer. Betalning sker via Swish, Paypal (Visa,Mastercard).

6. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

7. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Gäller endast nya varor.Handel24.
    7.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
    7.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

8. Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
    8.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

9. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

10. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

11. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

12. Personuppgiftslagen

  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än att fullfölja din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

13. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

14. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se ARN.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Senast uppdaterad: 2023-11-28  Kl:10:16:37